torsdag 31 maj 2012

Avdelning onödiga djur

Dessa bananflugor. Allvarligt talat, vart kommer dom ifrån?? Jag förstår inte! Och, vad gör dom för nytta i kretsloppet? ....mer än agerar som mat till fåglar antar jag. Dom måste helt klart tillhöra kategorin totalt onödiga djur!
Men seriöst...man har några bananer ligger framme, och plötsligt är det en hel svärm med ohyran. Bor/kläcks dom ur bananerna, eller vad? Betyder det att man äter en massa flugor när man äter en banan? Är det så vill jag nog inte veta egentligen. Urk!

Jaha, annars så får jag passa på att gratulera Helena till hennes nya jobb! Shit va ROLIGT! Så glad för din skull! Hoppas verkligen du kommer trivas nu!!
Och så vill jag lägga in ett litet grattis till mig själv också, eftersom jag kom på 4e plats i Guldfynds Bröllopsfototävling. Tjohoo! 500:- att handla för....och sen har jag redan här hemma 246:- att handla för, så något för 746:- ska jag nog kunna hitta. SKOJ!
Fotot som fick flest röster blev diskad av någon anledning, det pratades om röstfusk men jag förstår inte på vilket sätt. Tyckte ju onekligen att hon fick sjukt många röster på så kort tid, och det var visst något skumt med det också.

Idag ska vi ta en sväng till örebro och se om det finns något kvar på konkursdrabbade Skokanonen. Hoppas det! Ola behöver stövlar, och ungarna lite sommarskor.
Sen blir det en tripp till Bauhaus och kolla kakel och klinkers. Som lunch kommer vi ta varsin mcWrap på mcDonalds. Var på mcD igår i Karlskoga, men där tryckte dom aldrig bort presentkortet....det var ju synd, då får vi använda det igen då... Hehe ;)
Var till PM-hem igår i Karlskoga och kollade bubbelbadkar. (förlåt Helena att vi inte kom och hälsade på ;) )
Hittade ett bra tror vi...ska bara diskutera priset lite först...hehe. Säljaren skulle ringa idag, så får vi se vad han säger.

2 kommentarer:

  1. Jag vet inte om jag förlåter det;)
    Tack för gratulationen!

    Kram på er!!!!!!! // Helena

    SvaraRadera
  2. Och grattis till vinsten (4:e platsen)!!!

    // Helena

    SvaraRadera