lördag 26 maj 2012

Fästingar

Dessa vedervärdiga totalt onödiga kräk...vad är dom bra till egentligen???
Igår kväll tittade vi igenom båda barnens kroppar så det inte skulle vara några fästingar på dom, eftersom vi hela dagen varit i högt gräs vid tomten och klyvt ved.
Helt sjukt, hittade hela 5 eller 6 stycken fästingar på Tuva som hade satt sig fast. På Filip något färre...tror det var 3 på honom, varav en hade satt sig på toppen av snoppen av alla ställen!!! Jag har aldrig varit med om dess like! Måste vara extremt mycket fästingar i år??!
Kan inte minnas att jag någonsin hade någon fästing på mig när jag var liten...så vitt jag vet har jag haft en, och det var för kanske 5 år sen.
Man blir ju rätt nojjig då dom satt sig fast. Dom är ju smittspridare av både det ena och det andra.

Usch. Idag är jag riktigt däven...drack 2 glas rosevin igår, och 2 cider. Jag blev helt däckad. Helt sjukt. Men det är väl så när man inte druckit på 4 år...man tål ingenting! Nu dröjer det definitivt tills jag dricker igen.

2 kommentarer:

  1. Otäckt med fästingar. Vi har vaccinerat oss, hela familjen, mot fästingburen TBE. Skönt att minimera en av dessa kräks sjukdomar.
    Jag skulle vilja utrota ohyran, men, men.
    Gott med lite cider;) Vi kanske borde styra upp ett litet fylleslag, vi tjejer?! Behöver ju inte bli nåt allvarligt....

    Ha en bra söndag!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi ska också vaccinera oss tänkte vi. Lika bra, så slipper man tänka på det också...
      Ja du...fylleslag vette 17... ;) men gärna träffas iallafall ! Länge sen nu!
      Kram Fia

      Radera