söndag 27 maj 2012

Mors dag

Grattis till alla mammor, inklusive mig själv! :)
Firar idag min fjärde mors dag som mamma. Det är ju lite konstigt egentligen, eftersom Filip bara är 3...men, så är det. :)
Blev uppvaktad med kanongod frukost samt blommor och 4 trisslotter, som alla var nitlotter. Skit! Men men, man kan inte ha tur jämt.
Direkt efter frukost åkte vi för att fortsätta klyva ved...och nu ÄNTLIGEN är all ved klyven! Tjohooo! Nu ska den bara staplas också...men det går fort. Helt sjukt så mycket ved det blev totalt. Bara staplad ved har vi lätt 10-11 kubik, och sen är det säkert 2-3 kubik kvar att stapla. Ska bli kul att se hur länge vi kommer klara oss på det här.

Ungarna spenderade tiden med Elin och Kevin. Dom badade, åkte fyrhjuling och elbil. Hur kul som helst tyckte dom! Filip sa faktiskt till mig nu ikväll: "Mamma, vet du? Idag har jag haft en jätterolig dag!" :)

När vi var färdiga åkte vi hem och duschade och for sen iväg till Mullhyttan för lite mors dag-middag och uppvaktning. Mamma fick blommor och två trisslotter, varav hon vann 25:- på båda, gånger 2. :) 100:- totalt! Så det var kul! :)
Vi fick färsk potatis och kanongod lax i ugn med räkor och 3 olika kalla såser...muuuums var bara förnamnet! Och efterrätt tårta, glass och kaffe... Jag är fortfarande proppmätt!

Imorgon tänkte vi starta veckan med en tripp till öppna förskolan. Var ett tag sen vi var där nu, så det kan vara kul. Sen tror jag det ska bli något sämre väder också tyvärr. Har ju varit rena högsommarvärmen den sista tiden. Hett och vindstilla! I fredagskväll vid 20-tiden var det 25 grader. Så får det gärna fortsätta vara!!

Tjaaa....annars så har gräset börjat växa på tomten. Så NAJS! Var ju där och vattnade i några timmar i fredags. Så förhoppningsvis ska det ta sig riktigt mycket innan det är dags att flytta in. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar