söndag 20 maj 2012

Klyvning

Nu har vi i dagarna 3 hållit på och klyvt ved. Har säkert ca 8 kubik färdigklyven och staplad ved, men det är fortfarande en himla massa kvar. Det kommer räcka i många år...hoppas vi. Ska faktiskt bli kul att se hur länge vi klarar oss på det vi har. :)

Annars så har det varit strålande underbart sommarväder nu dom sista dagarna. Härligt! Det pratas om ca 25 grader nästa vecka, så jag hoppas det stämmer!

Filip och Tuva har haft jättekul när vi varit och hållit på vid tomten, eftersom dom lekt med Kevin och Elin. Filip tjatar hål i huvudet på stackars Kevin om att åka 4-hjuling, så det har dom gjort en hel del. Och Tuva har roat sig en massa i lekstugan samt åkt med Elin i hennes nya elbil. :)

Igår var jag iväg in till Örebro och åt på Grekiska kolgrillen tillsammans med innebandy-tjejerna. Mycket trevligt! Det är ju uppehåll nu med träningen fram till augusti tror jag vi kör igång igen.
Känner att jag måste hålla igång lite ändå, så nu ikväll tog vi en sväng hela familjen runt jusken. När vi kom hem tog jag ett varv till, fast sprang istället för gick. Jätteskönt! Gick så mycket lättare än vad jag hade trott det skulle göra. Höll ut och sprang iallafall 2/3 innan jag stannade. :)

Imorgon ska det ringas lite samtal och fixas. Lite adressändringar som måste göras, och uppsägningar. Dessutom måste jag till banken och lämna in en räkning. Den på själva huset, så med andra ord en mindre rolig en.
Huset ja. Nu ligger takteglet helt på plats. Dock är det lagt något snett har vi sett. Lite irriterande faktiskt tycker jag! På framsidan är det kanske 5 cm snett och på baksidan kanske något mer. Inget man genast tänker på kanske, men det syns väldigt tydligt på sidorna där plåten ligger mot. Vet inte riktigt om man ska påpeka det till han som bygger eller inte...?! Bara det verkligen är tätt och hamnat under plåten så kanske man inte kan direkt klaga...? Jag vet inte?!

2 kommentarer:

  1. Hej! Hur blev taket till sist? Är det fortfarande snett?

    MVH/Ulrika

    SvaraRadera
  2. Nä, det är fixat, så nu är det bara bra :)

    SvaraRadera