söndag 25 september 2011

Ullared, Spya och Garagerensning..

I fredags åkte jag och Ola till shoppingparadiset Ullared. Det var helt klart en chansning med tanke på att det var både barnbidrag, lön samt fredag. Men det var inte alls mycket folk, så dom flesta kanske tänkte som en annan, att man helst inte åker dit just en sådan dag. Perfekt!
Fick handlat en del leksaker till både Tuvas kommande födelsedag samt julen som närmar sig med stormsteg. Lite tidigt kanske kan tyckas att börja tänka på julklappar, men vet inte riktigt när annars det ska hinnas shoppas till det då det är mycket med flytt och sen är vi borta i Thailand halva december.
Lite mer ska väl handlas i och för sig, men en bit på väg nu iallafall.
Filip och Tuva var hela dagen hemma hos farmor och farfar, och det hade gått så bra så bra. Första gången Tuva var utan mamma så länge som 10 hela timmar...men som sagt, det gick kanon!

Igår hände det absolut vidrigaste på.....ja kanske det vidrigaste jag någonsin varit med om!!
Det är STOR äckelvarning på följande textstycke, jag varnar bara!!

På kvällen satt Filip i soffan i vardagsrummet och så började han hosta lite slem. (Båda barnen är just nu snoriga och hostar litegrann.) Jag tar på en gång ner honom på golvet, vis av erfarenheten om hans kräkningar titt som tätt...Frågar honom hur det är, om han känner sig illamående. Ja svarar han, så jag lyfter genast upp honom och ska rusa in på toaletten. I hallen kommer kaskaden....och hamnar...i min halvöppna mun och på hela mig!!! Visste inte vart jag skulle ta vägen...så jäkla vidrigt!! Urk, jag ryser hela jag nu när jag tänker på det igen...fy faaan!!

Idag har vi tagit tag i garaget inför kommande flytten. Var en hel del där inne som skulle till soptippen. Så Ola körde iväg och hyrde ett släp som vi sen totalfyllde med gamla element, fönster, reglar, gammal färg, dynor, lite krukor..mm mm mm... Ett moment mindre som man kan bocka av.

Annars har dagen varit helt perfekt. Solig och varm, runt 17-18 grader. Nu på kvällen tog vi en sväng till lekparken så ungarna fick leka av sig. Var så himla skönt att vara ute så man ville inte gå in. Var väl säkert en av dom sista varma dagarna nu innan riktiga hösten är här. :(

Ja just det ja, måste också passa på att gratta först Kristina som fyllde i fredags...GRATTIS GRATTIS!! Och sen Ida som fyllde igår...GRATTIS GRATTIS!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar