lördag 3 september 2011

Adressändring

Adressändrat - check!

Det är så himla mycket att tänka på när man ska flytta. En sak mindre nu att tänka på är iallafall att få med oss våra räkningar...för mycket annat än just räkningar och reklam är det ju faktiskt inte man får i den där lådan man kollar varje dag. Skrev den 20 oktober som flyttdatum. Oj oj oj...endast 47 dagar kvar!

När jag flyttade ner hit till Malmö så fungerade inte riktigt min adressändring, utan några av mina brev kom till min gamla adress. Som tur var så dels var det inga egentligen superviktiga brev jag inte fick, men dels också så var det ju Marias bror som flyttade in så jag fick min post iallafall. Man får väl hoppas att det fungerar bättre den här gången - med tanke på att man betalar 430 jäkla kronor för "besväret".
haha, ja just det ja, ett av breven som kom fel, var just från Posten själva, med mina flyttkort!! Lustigkurrar!! Borde ha kontaktat dom och klagat, men det gjorde jag aldrig.

Det som också måste göras är att anmäla till elbolaget, och vatten+sopor antar jag också.
Sen ringa försäkringsbolag. Hm...ska nog banne mig sätta mig och skriva en liten lista så man inte glömmer bort något mitt i alltihopa.

1 kommentar:

  1. Det var precis det jag gjorde när vi flyttade till Norge, inte alls dumt med listor. (Adressändringen hit kostade typ 800 kr för 6 mån så vi får nog fortfarande post till Malmö...)

    SvaraRadera