onsdag 3 mars 2010

Vår!

Sitter och tittar på Fuskbyggarna på tv4. Intressant program måste jag säga. Jäkla ål att slingra sig den där byggarn.

Vad har hänt annars...? Strålande solig dag idag..underbart!! Gräsmattan tittar fram tillsammans med vårlökarna i rabatten. Våren är på väg känns det som.

Var tvungen att väcka Filip idag från hans förmiddagslur. Sov i hela 2 timmar och vaknade inte ens när rullgardinerna drogs upp och rummet blev helt ljust. Han var nog trött trött idag. Men, vi skulle ju till BVC, så han var tvungen att vakna. 1-års kontrollen gick bra. Han vägde 10,3kg och var 76,5 lång :D Min stora kille! Så fick han dos 3 av vaccinationen. Två sprutor, men dom var två som tog varsin spruta samtidigt så han slapp våndas mer än nödvändigt. Skrek en liten stund, men det gick så bra så.
Tanten nämnde blåmärkena och frågade vad som hänt, och sa att ja det är ju sånt som händer nu när dom börjar gå.
Nu ska vi inte tillbaka förrän han är 18 månader, och då på läkarbesök. Dock en vägning när han är ca 15 månader, så framåt maj månad då.
Nu är det sängen som hägrar.

1 kommentar:

  1. Gud så avundsjuk jag blir. Jag vill att min gräsmatta ska titta fram också.........:(

    Kram på er

    SvaraRadera