tisdag 30 mars 2010

Ännu en tisdag..

Nu så, är nästan vårt sovrum färdigställt. Eller nästan var kanske att ta i. Men väggarna är klara iaf. Och taket. Och sängen är vitmålad. Dock inga golvlister ditsatta, inga taklister, fönstren är inte målade och inte dörrkarmen. Och så har inte dom efterlängtade skjutdörrarna dykt upp ännu heller. Är inne på 4e veckan nu, så dom borde ringa vilken sekund som helst tycker jag. Skulle ta 3-4 veckor....och det har ju gått nu då.

Tja...vad har hänt annars sen sist...? Dagen efter det var 17,3 grader ute, så haglade det. Snacka om variation på väder. Idag är det solsken igen, men lite blåst och inga 17 grader utan snarare 10.
Har precis kommit in från lekparken med Filip. Haha, han somnade nästan i gungan, så vi kände det var dags att gå hem och sova.

Igår jobbade Ola heldag, så jag åkte till Tomelilla till det där varuhuset som dom gör reklam för på tv'n. "Bosse Ohlsson i Tomelilla hääääär, här får du mest för pengarnaaaaa". Lite Rusta-stuk typ, men mycket större. Hittade vita sänglampor till vårt nya sovrum. Perfekt! Annars blev det mest lite smått och gott inhandlat.
Då jag skulle åka därifrån så körde jag ut där jag kom in. Då kom det precis en bil som ställde sig i mitt körfält å börja veva å snurra med armarna inne i bilen. Jag flyttade inte på mig minsann, så han fick backa å krångla. Så veva han ner sin ruta å gapa om att det var enkelriktat där. Jaså minsann...å var är den skylten?!?! NÄ, för det fanns ingen. Puckade idiot! Jag körde vidare, ut där jag kom in. :)

Tisdagkväll ikväll....dvs inte ett skit att kolla på på tv'n. Men måndagar minsann, då avlöser de bra programmen varandra. Plus överlappar varann så man är tvungen att välja det bästbästa. Kan dom inte bara fördela programmen över hela veckan, låter ju mycket smidigare tycker jag.
Samma med lördag-kvällar. Finns verkligen ingenting längre att titta på!! Ingenting!! Har nyligen börjat betala tv-licens, men med detta utbud funderar man ju skarpt på att sluta i princip snarast. Går det att betala för endast 52 måndagar kanske...? Och så för Solsidan på fredagar förstås.. ;)

3 kommentarer:

  1. Håller med! Finns verkligen inte ett skit på tv...är det inte äntligen hemma idag förresten? Kanske inte jättekul program men bättre än inget=) Jaså du betalar tv-licens nu haha...ringde dom på dörren??
    Kram Ida

    SvaraRadera
  2. hahaha...nää, det var Ola som redan betala...så jag fick vackert hänga på så att säga.. ;)

    SvaraRadera
  3. Ni får skaffa inspelningsbar box. Det har vi. Hur kanon som helst. Vi ser på inspelade program på lördagkvällarna;)
    Kram!!!!

    SvaraRadera