fredag 26 mars 2010

Trädgårdsfix.

Ujuj, sicken underbar dag! Termometern visade 17,3 grader i SKUGGAN!! Så självklart blev det en heldag ute. Filip njöt i fulla drag då han pillade och grejade i jorden med pinnar å slangar och allt han fick tag i...
Jag och Ola fixade i rabatterna. Räffsade bort alla gamla övervintrade löv och tog bort en massa ogräs. Drog sen iväg och handlade 10 säckar jord så rabatterna fick sig en omgång ny fräsch näring. Är tänkt trädgårdslandet ska få sig en rejäl makeover också, men det hanns inte med idag.
Då Filip somnat runt lunch drog jag iväg till Blomsterlandet och shoppade lite rosbuskar på rea samt ett hängsälg-träd som vi planterade där dammen tidigare var. Blev kanoners! Runt om satte jag också 30 penseér. Vårigt värre må jag säga!

Kom på att jag hade ett gäng gamla pelargoner i garaget också sen förra året, så dom fick titta fram och få lite ny jord och frisering. Får hoppas dom tar sig nu.

Olas föräldrar kom förbi på eftermiddagen. Conny skulle jobba, medan vi hade Ingrid kvar här som barnvakt då jag å Ola åkte in till stan och åt lite tapas. Oj oj oj så mätta vi blev!! Men va GOTT det var!! Dit lär vi komma tillbaka!
Vi beställde in 7 olika rätter...allt från vitlöksbröd, vitlökskorv med kryddig paprika och aioli, friterade bläckfiskringar, friterad fetaost, sparris, kyckling med risotto, fläskfilé med tzatziki...sinnessjukt gott som sagt!! Tur det var rätt små rätter, för mycket mer hade inte fått plats i buken.....Ja förutom efterrätten då som bestod av chokladtårta med grädde ;) haha. Men efter det var det banne mig stopp på matintaget!

Hade laddat för Solsidan ikväll...men va faaaan, det var ju inget idag pga Lets dance final..FAN, veckans höjdpunkt utgår pga en skit-danstävling. Bra eller anus??? Helt klart ANUS!
Ogilla delux!

1 kommentar:

  1. Vad du är duktig!!! Kan du komma hit och hjälpa mig med trädgården kanske?;-) Jag är helt lost när det gäller sånt...hehe
    Mmmm gott med tapas!! Bäst att passa på när man har barnvakt:-)
    Ja snacka om att man blev besviken när det inte var solsidan...hade oxå laddat hela kvällen men näää...suck!ANUS!!!
    Ha en trevlig helg!!Kramar Ida

    SvaraRadera