lördag 21 april 2012

Inte så nöjd.

Blogger har ändrat sin layout då man ska skriva inlägg, och jag kan inte tycka det är till det bättre på något sätt! När jag publicerade gårdagens inlägg så blev det en enda lång text av det istället för textavsnitt som jag gjorde när jag skrev. Då jag sen skulle gå in och försöka redigera, då försvann istället hela texten. Suck!
Jag är inte alls nöjd med det nya...men det kanske ger sig.

En annan sak jag precis upptäckte att jag inte är så nöjd med är att vårt barnbidrag inte kommit in på kontot...
Vi har ju som jag sagt innan bytt bank, och helt avslutat våra konton i Swedbank. Då detta gjordes skrev vi på papper som skulle skickas in till bland annat försäkringskassan för byte av insättningskonto. Det har uppenbarligen inte fungerat. Vems fel det är ska jag låta vara osagt...försäkringskassan är ju inte dom snabbaste i startfältet när dom ska göra något direkt.

Det är inte det enda som inte fungerat efter vi bytt bank.
Den där förbaskade räkningen från Telenor som det kom påminnelseavgift på...den hade vi på autogiro, så det har alltid gått smärtfritt. Vår nya bank skulle ordna så dom räkningar vi hade på autogiro skulle flyttas över. Det har gjorts, men dock försent eftersom den räkningen blev betald 5 dagar för sent enligt Telenor.
Det påminner mig om att det kanske är bäst att kolla så verkligen SEKO och akassan får sina pengar, så det inte blir något strul OM man skulle bli av med jobbet. Man vet ju aldrig. Och så är det Folksam också som ska ha sin del av kakan. Hemförsäkring och bilförsäkring dras på autogiro. Men sen är det nog inga mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar