torsdag 26 april 2012

Gjutning

Idag har det gjutits platta till både hus och garage. Vi var där strax före 10 imorse och träffade killarna som skulle utföra arbetet. Dom sa att betongen skulle komma till klockan 11, så det passade oss riktigt bra eftersom vi hade tid på banken kl 10 för att diskutera vår pension lite.
Så fort vi var färdiga på banken packade vi in ungarna i varsin vagn och gick bort till tomten. Vi och den första cementbilen kom samtidigt. Perfekt! Dessvärre kom regnet också samtidigt som vi. Tur vi hade paraplyn med...

Sen satte dom igång och sprutade cement ur en lång snabel... :) coolt!
Elen som vi blivit lovade till idag hade inte kommit (va faan?!?!) så killarna tog en skarvsladd och lånade lite ström av grannen som inte var hemma...ups :)
Bilder kommer komma, snart. Datorn är nu hemma från sin semester i mullhyttan, så jag ska bara ta mig för att föra över lite bilder.

Jahopp, så var tydligen inte sista ordet sagt från Telesnor...öh, Telenor, förlåt.. ;)
Fick ett brev idag IGEN på en ny slutfaktura där denna gången den där påminnelseavgiften var borttagen. Hahaha, jaa...man vet inte om man ska skratta eller gråta. Allvarligt talat, kommunicerar dom inte med varann eller vad är problemet??? Har inte ringt och pratat med dom än. Får väl göra det...IGEN. Har iaf stoppat autogiro-medgivandet till dom, så några pengar ska dom inte kunna dra.
Som tur var skrev jag upp vem det var jag pratade med sist jag ringde och vilken tidpunkt, så jag tänker ta mig Faaan inte betala ett skit!!! Punkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar