söndag 4 mars 2012

Slit och släp





Herregud vilken jobbig helg det varit!
Igår var vi hela dagen vid tomten och fixade. Körde jag vet inte hur många lass kvistar till tippen, och kapade upp hur många kubik som helst med ved. På kvällen var jag så trött att jag hade kunnat somnat vid 19....fast det gjorde jag inte.

Idag var det samma visa. Kapa ved och bära bära bära, och köra kvistar. Men OJ vad vi har hunnit med. Vilket jobb vi alla gjort! Vi är så sjukt tacksamma för all hjälp vi får från mamma, pappa och brorsan! För att inte tala om Kevin och Emil som hjälpt till med att köra veden till baksidan på tomten med Kevins 4-hjuling. Vilka grabbar alltså! :)
Och vilken tur vi haft med vädret! Strålande solsken...fast lite bitigt när man stod stilla var det allt.

Så var det det här med dom 3 enorma granarna som stod på grannens tomt men är fällda på vår tomt...Hon vill ha dom, men måste få hjälp av någon att kapa upp dom. Det är inget litet jobb hon har framför sig, så jag hoppas hon inser att det måste göras typ NU, eftersom förhoppningsvis det kommer gjutas platta på tomten inom kort. Hon hade någon karl där idag som skulle hjälpa till, och eventuellt komma imorgon eftermiddag. Jag hoppas verkligen han kommer imorgon.
Idag höll vi på till framåt 17 tiden och jobba, och sen åkte jag på innebandy. Nu kan jag minst sagt säga att jag är halvt död. Men oj så kul det var att springa av sig idag på träningen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar