torsdag 15 mars 2012

Massa aktiviteter..

Igår blev det några timmar på Lek och buslandet med ungarna, och idag direkt efter frukosten åkte vi iväg till Gustavsvik för lite nöjesbad.

Har inte varit på Gustavsvikbadet på jag vet inte hur många år...åtminstone inte nöjesbadet, så det var verkligen skitkul att åka dit. Vet att jag var på gustavsvik med facket, men det var hösten 2008, och vi var bara på relaxen då.

Dom hade en rutschkana som hette Black hole tror jag...helt svart och man såg ingenting när man åkte. Sjuuukt kul!! Men, det ska väl erkännas att jag stod säkert 5 minuter innan jag släppte taget och åkte första gången.
Det kom två yngre killar och frågade om jag inte vågade åka innan dom slängde sig utför...hahaha, va faaan liksom??! Vågar dom vågar jag, så direkt efter åkte också jag. När oskulden väl var tagen åkte jag många gånger till... :)
Filip och Tuva älskade att bada!! Filip var inte ett dugg rädd för vattnet idag och åkte flera olika vattenrutschbanor. Också Tuva slängde sig utför och åkte. Mer mer, sa hon sen. :) Eller "me me" som hon säger...

Efter badet tog vi mc Donalds. Det är mums mums någon gång ibland...som idag när man är helt mör i kroppen efter nästan 3 timmars bad.
Örebro-svängen avslutades med ett besök på Coop Marieberg. Konstigt, när jag var på Ica maxi i Kumla sist så köpte jag en ny smak Bravo-juice, Hallon-Päron. Men efter det har jag inte hittat den någonstans. Verkar än så länge bara finnas där. Hur som helst var den sjukt god! Smakade precis som Brämhults färskpressade hallon-juice som kostar 25-28:- för 1 liter, medan den här kostade ca 20:- för 2 liter.
Var idag tvungen att testa dom nya Ballerina-kakorna också som görs reklam för på tv nu. Hård kaka med "flytande" mitt. Nja säger jag bara. Så speciellt god var den inte...och flytande/krämig mitt, nä det kan jag nog inte riktigt hålla med om. Ingen hit helt klart, men absolut inga fel på heller.
Jag kommer nog inte köpa dom igen iallafall.

Ikväll blir det Me and I-party hemma hos Ida, som Marie håller i. Så får vi se vad det kan vara för sortiment.

Just det. Vår kontrollansvarige hade ringt nu när vi var borta, så jag ringde upp och fick en tid till byggstartmöte nästa onsdag. Efter det är det fritt fram för alla byggare att börja bygga! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar