torsdag 3 mars 2011

Ny vagn...??

Håller på att kolla runt lite på andra barnvagnar. Den vi har nu är jag jättenöjd med som liggvagn, men tyckte aldrig den var bra som sittvagn till Filip. Så jag tittar runt nu på andra möjligheter. Inte för det är dags riktigt än...Tuva är ju bara 3 månader lite drygt än så länge...men det är ju en hel djungel, så bäst att kolla i tid.
Har fastnat lite för Emmaljungas Nitro City. Väldigt lik den vi har, men verkar vara betydligt mycket mer inredd och mysigare som sittvagn än vår Teutonia. Eventuellt blir det en sväng ut till Babyproffsen när Filip vaknat så man kan få titta på den live, och ta på den ordentligt.
Har surfat runt lite på nätet om den, vad andra som har den tycker är positivt och negativt. Nästan alla som har den är missnöjda med korgen under vagnen, att det är för trångt att komma åt den. Annars verkar det inte vara något annat negativt som folk skrivit iaf.
Det ser inte jag som nåt större problem, då vi i princip aldrig använder korgen mer än till lite leksaker då vi är ute och går.
Nåja, vi får se hur den ser ut om det blir nåt köp. Just nu har jag bara sett den på bild så.
Känns iallafall som det skulle vara svårt att gå ifrån mina underbara rörliga framhjul och istället ha 4 fasta hjul, så då blir utbudet vagnar lite begränsat.

Ikväll blir det restaurangbesök med halva Olas släkt. Ska smaka gott med lite lamm som jag beställt :)
Och imorgon åker jag och barnen upp till Mullhyttan/Fjugesta över helgen. Var en stund sen nu igen, så det är dags för ett besök

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar