tisdag 1 mars 2011

Första vårmånaden

1 mars idag...det måste väl betyda vår va? Första vårmånaden. Känns sjukt skönt att vintern officiellt är över även fast det ligger lite snö här och var, så blir det förhoppningsvis inte direkt mycket kallare nu iallafall.

Idag blir det ett sista besök hos barnmorskan jag hade då jag var gravid. Det är dags för efterkontroll.
Dessutom tänkte jag passa på att göra ett cellprov, eftersom jag missade det när jag fick kallelsen då jag var gravid.
Borde få förlossningsjournalen också. Den kan vara lite kul att läsa kanske...

Satt precis och googlade lite efter vårens koutsläpp. Läste om det på mjölkpaketen förra året, men det hade redan varit då jag läste om det. Så bäst att vara ute i god tid i år om man inte ska missa det. Kan nog vara lite roligt för både Filip och oss vuxna att se glada kor springa ut på vårbete för första gången efter en lång vinter inne i ladugården.
Det jag hittade var inte förrän i slutet av april, så vi får väl se om vi kan åka då. Man kunde lämna sitt mobilnummer, så skulle man få en påminnelse via sms när det närmade sig. Så det har jag gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar