onsdag 30 mars 2011

Förvirring

Idag när vi vaknade och började prata om vilken dag det var, så var både jag och Ola helt övertygade om att det var torsdag och att det var imorgon jag och barnen skulle åka upp till Närke och Ola börja jobba igen. Jag till och med gick in på SJ's hemsida och bokade sittplatser till imorgon. Reagerade inte ens då att det faktiskt bara är onsdag idag.
Var till slut tvungen att titta på klockans datum och sen i almanackan för att till slut konstatera att "fan va skönt - det är bara onsdag!"
Så det var bara att boka om sittplatserna till 1 april istället. :)

Jag blir så imponerad och förvånad över min son var och varannan dag. Hans tal fullkomligt exploderar. Långa meningar pratar han. Häromdagen satt han och pratade och pratade och pratade...så plötsligt kläcker han ur sig: "jag bara pratar och pratar"...haha...Jag bara skrattade åt honom. Pratkvarn!
Ola och Filip är ute nu, och så kom dom in en snabbis. Då säger Filip till mig: "Jag ska snart gå ut igen, pappa ska bara kissa". Herregud, han är 2 (TVÅ) år, han ska inte kunna säga så långa meningar! Och inte bara att han säger så att vi förstår, han uttalar verkligen orden exakt som man ska med alla stavelser och bokstäver. Otroligt!

Idag blev äntligen lövet sålt som jag haft på Blocket ett tag. Blöjhinken försvann ju på en gång men sänghimmel-lövet från IKEA har ingen hört av sig på förut...förutom en tjej för nån vecka sen som aldrig dök upp sen. Bra att göra sig av med lite grejer nu som bara ligger. Ska lägga ut några lampor också så får vi se om vi blir av med dom med.

Igår var mäklaren här som vi bestämt oss för. Grannens bekanta har ännu inte ringt, så dom var nog inte intresserade när dom fick höra att vi dessvärre har tomträtt.

Blev iallafall Lind&co, som var billigast att anlita av dom vi haft hemma. Dessutom bjuder dom på Flyttstäd eller energideklaration som det tyvärr är lag på att göra när man säljer numera. Tror vi kommer välja flyttstäden...den verkar vara dyrast. ;) Fick en prisuppgift från en firma nu som ville ha 8000. Energideklarationen ligger på runt 3-4000.
Så den 2 maj kommer vårat hus upp på Hemnet. Skumt! Och den 8de ska första visningen vara. Ännu mera skumt!
Shit vilken konstig känsla det kommer vara att lämna huset, och att lämna Malmö också. Har tänkt lämna över huset ca 15 november, så det är endast 7½ månad kvar. Sinnessjukt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar