lördag 4 juni 2011

Sommarvärme!

Jo då....jag lever :)
Varit lite mycket nu bara. Bland annat en sväng upp till Fjugesta, med en massa trevliga besök runt om i stugorna. Träffade mormor för första gången på 2 år. Verkligen skandal att jag inte sett henne på så länge!! Men nu äntligt..

Tågresan hem igen var inte den roligaste. Får på tågkompaniet veta att Malmö-tåget är trasigt och inställt - ersatt med buss. Tilläggas ska väl också att just denna dag såg jag senare på nyheterna att det var årets hittills varmaste dag med 29 grader runt Örebro. Då skulle jag alltså skava på en buss med två små barn i 40 mil...
Nä tänkte jag...hellre väntar jag 2 timmar på nästa tåg!! Men så hörde jag en annan kvinna säga att hon fått plats på ett annat tåg till Malmö som stannade i Linköping, så DET tänkte även jag ta. Så vi satte oss på pendeln till Linköping och hoppade på det andra tåget, och blev därmed endast 1 timme sen hem.....eller nästan....råkade på ett växelfel också så klart och blev plötsligt 1 timme och 20 minuter sen.."Kanon"

Nåja, sommarvärmen är iallafall tillbaka :) Ikväll vid 21.30 var det 17,5 grader ute. Love it!! Hela dagen har vi varit ute och bara njutit av solen. Filip har sprungit runt naken och badat i poolen, gungat, åkt rutschkana och sparkat boll medan Tuva suttit i skuggan och lekt med sina leksaker. Perfekt dag på alla sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar