tisdag 1 februari 2011

Sveriges värsta bilförare

Man undrar lite när man ser programmet på tv, om det inte är fejk ändå...kan folk verkligen vara så genomruttna på att köra bil??
Mitt svar på det är: JA, i Malmö är dom flesta det! Jag fattar verkligen inte hur totalt kassa merparten av bilisterna här i storstaden är. Vad kan det egentligen bero på undrar man?? Är det bilskolorna det är fel på? Eller är det helt enkelt så att flertalet kör antingen helt utan körkort eller under påverkan av alkohol eller droger?
Dom värsta är helt klart taxichaufförerna! Kör som vildar! Tätt följda av invandrarkillar runt 25. För att inte glömma busschaufförerna. Herregud!
Att stå 5 minuter nere vid centralen runt 16-tiden en vardag då alla taxibilar och bussar ska trängas....det kan vara riktigt roligt faktiskt... :)

Häromdagen skulle jag hämta Ola vid centralen just vid den tidpunkten...Det var totalt kaos! Trafiken stod helt stilla för att det helt enkelt kört ihop sig. Bussarna ställde sig i kö, samtidigt som andra bilar skulle köra rakt fram just där bussarna stod. Och bussarna kom ingenstans för det var nåt annat fordon framför...ujujuj...kaos!
När vi väl skulle ut på vägen från centralen, så var det massa bilar och lång kö, plus rött i trafikljuset. Då det slår om till grönt börjar taxibilen bakom mig tuta för full hals och tyckte jag skulle köra...???!! WHAT? Hur fan ska jag kunna köra då det är massa bilar i vägen liksom? Ja herregud...cirkus minst sagt!

Men, om det råkar vara så att Adam Alsing någon gång saknar folk till sitt program, så är det bara han åker ner till Malmö och haffar vem som helst. Alla platsar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar