tisdag 1 februari 2011

Jobbig natt

Natten som var, var under inga omständigheter bra alls! Av någon konstig anledning vaknade Filip hela tiden. Mitt i natten fick han för sig att vara helt vaken i 30-40 minuter. Höll på och grejade i sängen, vände och vred på sig och prata prata prata. Då fick han komma in till oss och försöka sova...vilket resulterade i att han vände och vred på sig och sparkade så ingen alls kunde sova istället.
Då åkte han in i sin säng igen och lyckades somna en mikro-stund. Sen vaknade han om och låg och ropade på oss och kom till slut intassandes in till oss igen.
Så satte han på tv'n och jag tittade upp och fick se att klockan visade 4.40, så jag stängde av tv'n igen under Filips protester...han ville se tecknat ju, sa han. Finns inget tecknat på tv'n nu sa jag, alla barn sover så här dags.
Då lyckades han faktiskt somna, och vi vaknade inte förrän 3 timmar senare typ. Då var det tecknat på tv'n :)
Filip låg och tittade en bra stund medans jag blundade vidare. Gick ju inte och la mig förrän vid 1 inatt, eftersom projekt måla trappan står på tapeten. Ville få färdigt strykning 2 innan jag la mig så det kunde torka någorlunda innan små barnfötter kom och sprang där.

Så här har det sett ut i helgen som varit...

Innan:

Slipning:

Slipning:

Första strykningen på sidan:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar