fredag 18 februari 2011

Bilkrock....nästan

Jag har sagt det förut, men det tål tydligen att upprepas: invånarna i Malmö KAN INTE KÖRA BIL!!!
Idag höll jag på att bli påkörd! Det var banne mig inte mer än någon halvmeter ifrån en krock.
Jag kom och körde på huvudled. En lastbil stod parkerad vid sidan av vägen, och precis bakom den var en väg in. Där kom det en ensam kvinna ut i full gas och tittade inte ett dugg efter andra bilar. Hade inte jag tvärnitat hade antingen jag kört rakt in i hennes sida vid förarsätet, alternativt hon rakt in i min sida, där Filip och Tuva sitter - beroende på vem som kom snabbast...
Ren tur verkligen att jag fick stopp på bilen. Jävla idiot! Hon backade in igen och jag kunde köra förbi. Ren tur också att det inte var halt ute, för idag yr det faktiskt lite lite snö i luften. Det är kallt som attan ute!

Vi var iallafall på väg till Öppna förskolan då vi var ute och körde, så där har vi spenderat förmiddagen idag.
Det var fredagsgymnastik på schemat idag när vi kom dit, så då fick vi hoppa och dansa. Skoj. Tror Filip gillar det också, fast han är lite avvaktande..

Då var det fredag igen. Veckorna rusar iväg!
Den här veckan har vi haft födelsedagskalas nummer två i februari. Denna gång var det min tur att bli äldre...
På måndag är det Filips tur. Herregud!! Två hela år blir han, stora killen. TVÅ??!! Allt han önskar sig är en "pangare", så det får väl inhandlas. Ett gevär alltså.. Han har ju fått låna kusin Kevins fina, och efter det blev han såld. Tjatar varje dag om pangare pangare pangare...haha.

När februari månad är över så har de flesta av årets alla Malmö-kalas varit. Ola har fyllt, jag, Filip, Jonte och farfar. Sen är det bara farmor Ingrid kvar i maj och Tuva i november. :)

1 kommentar:

  1. Ja fy vilka idioter det finns! Vi blev påbackade idag på willys parkeringen. Bilen stack trots att conny bankade på rutan och på bilen.Idioter!!
    Hoppas allt är bra med er annars!
    Kram Ida

    SvaraRadera