onsdag 1 september 2010

Bad och Göteborg

Nu ska vi se vad som hänt de senaste dagarna.
I lördags packade vi badväskan och tog en sväng till AquaKul, nöjesbad alltså. Jättekul! Filip älskade att bada. Så det kommer vi snart göra om.
Avslutade det 1½ timmes långa besöket med bubbelpoolen. Filip njööööt. Satt helt stilla och bara tittade rakt fram. Vattnet var så varmt och mysigt så han kände sig väl riktigt avslappnad. I bilen hem blev det en banan, och sen somnade han som en stock. Kanon!

Var iväg till en blomsteraffär i måndags och köpte lite höstfina blommor till blomlådorna ute. Fick irra en bra stund innan vi hittade dit vi skulle, men skam den som ger sig. Till slut så dök det upp framför oss. Ett riktigt coolt ställe som inte liknade nån annan handelsträdgård jag varit på. Stoooora kaktusar, fikusar och andra växter inomhus. Alltså riktigt riktigt stora! Vi pratar 3 meter höga typ.
Köpte iaf lite ljung och dom som ser ut som kålhuvud typ...kommer inte på vad dom heter. :) Har inte planterat dom ännu, men tänkte göra det nu i eftermiddag.
Köpte också några växter till köksfönstret inomhus. Så fint så :)

Igår ställde vi väckarklockan på 5.50 och tog sen 7.08 tåget upp till Göteborg, för en heldag bara jag och Ola. Filip lämnade vi hos farmor och farfar.
Det var kanonväder! Strålande sol från blå himmel. Riktig sensommar dag. Det första vi gjorde var att köpa oss varsitt GöteborgsPass. Sen irrade vi runt och letade efter Paddan. Hittade den efter en stund och satte oss mittemot båten och tog lite sushi. Första turen gick nämligen inte förrän en halvtimme senare. Har aldrig åkt Paddan innan, men det kan jag varmt rekommendera. Turen var på 50 minuter, och guiden pratade nonstop. Jättebra!
Sen tänkte vi oss till Liseberg för lite 5-kamp. Snopet att det var stängt då... :( Så det var lite synd...hade sett fram emot att spöa Ola i lite tävlingar :D
Istället gick vi in på Universeum. Häftigt ställe! Stora akvarium med hajar och fiskar, ormar, spindlar, ödlor, grodor och annat. Hade också en regnskog där det var varmt och fuktigt. Lösa apor hoppade omkring, sköldpaddor och grodor fanns lite här och var...Ja det var en riktig upplevelse. Vi spenderade nog närmare 3 timmar där på Universeum. Fanns SÅ mycket att titta på! Dit kommer vi definitivt åka tillbaka till när Filip blir äldre.

Magen började kurra, så vi tog spårvagnen upp på Avenyn och satte oss i solen och tog varsin Fish & Chips. Goody! Så avslappnat och skönt! Då maten var slut tog vi oss till ett café istället för kaffe och en öl i solen.
Dagen kunde inte ha varit mycket bättre.

Det bästa av allt var att då vi kom hem igen var Filip fortfarande vaken, så man fick träffa honom en liten snabbis innan han totaldäckade. Min lilla pojke :)

Idag har jag varit några timmar hos frisören. Blonderade håret och klippte lite. Var visst 13 veckor sen jag var där sist, så det var dags att gå kanske.
När jag kom hem var Ola och Filip i lekparken och lekte med Melissa och Mediha. Så jag gick dit jag med och lekte en stund innan Filip var så trött och ville hem och sova.
Han har sovit en timme nu och vaknar väl snart antar jag.

1 kommentar:

  1. Låter helt underbart med en heldag utan barn=) Göteborg är ju så fint...synd att liseberg var stängt!Kram Ida

    SvaraRadera