lördag 18 september 2010

Då var det lördag igen...

Det blåser som bara den ute. Men vi har ändå varit ute en timme på förmiddagen så att Filip fick leka lite i lekparken. Solen skiner iaf, så det är riktigt skönt där det är lä och solen steker på.

Undrar lite vad som hänt med min son...han har blivit så fruktansvärt morgonpigg!
Nu går det väl bra i och för sig, då både jag och Ola är hemma, eftersom även Ola är rätt morgonpigg. Men jag bävar verkligen inför jobbstarten om Filip ska fortsätta med dessa tider. Han lägger sig ändå och somnar runt 20.30-21, men vaknar någon gång mellan 7-7.45. Haha, det kanske inte är så tidigt för andra, men jag är ju van att han sover till åtminstone MINST 8, gärna halv 9 :)
Imorse vaknade han runt 7.15, och gick till sitt rum och hämtade en bok som han kom tillbaka med och läste i sängen. :)

Ååå, i tisdags hade vi finbesök!! Världens bästa bästa Liza hade kommit hela vägen från Norrköping bara för att hälsa på oss.....eller kanske inte bara därför, hehe, men det låter ju bättre så.. ;)
Usch va jag saknar Liza!! Det var en riktigt härlig tid vi hade i Hallsberg!! Järngänget liksom.. :D Gamla goda tiden! Konstigt att tänka att det inte är så jätte-längesen egentligen...lite drygt 2½ år bara...men så mycket som har hänt efter det. Som man aldrig kunnat ana då man sökte ett nytt jobb bara sådär.

Och jag traderar vidare. Det är ju bara så skoj! Verkar som att det mesta går att sälja...och köpa med för den delen. Har budat in 5 bodys och en vinterjacka till Filip och 2 hängslebyxor till nya bebisen. Allt för endast ca 220 kronor. Klipp!

Idag blir det att testa ett recept som dom gjorde på Halv 8 hos mig på 4an i onsdags. Strudel hette det. Riven potatis med lök, i smördeg som ska stå inne i ugnen i 20 minuter. Det lät och såg gott ut, så jag tänkte det skulle testas tillsammans med lite fläskkotlett.
Ska iväg och handla lite ingredienser nu till maten, så tjing tjing :D

2 kommentarer:

  1. Kul att testa lite nytt;)
    Hoppas det blir gott.
    Ha de!

    SvaraRadera
  2. hehe ja du välkommen i klubben! Tyra vaknar runt 7 varje dag.Men hellre det bara dom sover hela natten. Men visst får man mycket gjort?!Dagen blir lång!
    Skulle oxå vilja tradera men det verkar lite komplicerat...eller?Du får visa mig nästa gång du är här!
    Ha en trevlig lördagkäll!! Kram från vintrosa=)

    SvaraRadera