måndag 25 juni 2012

Årets midsommar...

Midsommar har passerat... Blev en kanondag! Det enda som saknades var Ola som jobbade.. :(
På morgonen fixade jag färdigt tårtan som jag påbörjat kvällen innan. Hittade ett recept i ICAs Buffé som jag testade. Bestod av kondenserad mjölk på en botten av digestivekross, och på toppen grädde med daimbitar i och jordgubbar. God och mastig. :)
Rörde ihop en gubbröra också med sill, lök, majonnäs, kaviar, dill, gräddfil, och sedan packade vi in allt i bilen och körde till Mullhyttan. Klockan 13 var det dans runt midsommarstången vid kvarngården. Micke och ungarna kom dom också. Hade riktigt kanonväder!! Var nog längesen det var sol och riktigt varmt på midsommar vad jag minns. Känns som det alltid regnar den dagen...

Filip, Tuva och Elin fiskade i fiskedammen som var och så tog vi en fika. Men när det skulle dansas runt stången var det ingen av ungarna som ville. Fast jag tog med mig Tuva in i ringen iallafall! Klart det ska dansas på midsommar... ;)
Efter firandet åkte vi hem till pappa och åt midsommarmat... Ägg, gubbröra, sill, potatis, gräddfil och gräslök.
Till efterrätt glass, jordgubbar och tårta... Fy så mätt jag blev!

Blev en heldag och vi var inte hemma förrän vid 8 snåret tror jag klockan blev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar