onsdag 18 januari 2012

Veckan som gått...

Förra helgen var lugn, precis som jag skrev innan att den skulle bli. I lördags hade vi Kevin och Elin här en stund på eftermiddagen medans Micke och Maria var in till Marieberg. Mycket kul tyckte Filip! :)
Så fixade vi lite med bilarna också. Volvon fick en storstädning inombords, och Mazdan fick överdrag påsatt i baksätet och bilbarnstolar ditsatta. När vi sen skulle starta Mazdan, så var den helt död!! Va f-n liksom!! Köpte den på måndagen, och så startar den inte 5 dagar senare??!! Det visade sig att batteriet var helt totalt slut. Den hade ju stått stilla i 8 månader, så då hade väl batteriet blivit förstörd.
Det fick laddas hela natten hemma hos Micke, och efter det har den startat.
Idag på servicen gjorde dom ett belastningtest på batteriet, och det visade att det var totalt slut...så det byttes ut till ett helt nytt - på bekostnad av bilfirman i Jönköping givetvis. ;)

I söndags tog vi en promenad ute i det fina vädret. Gick till elljusspåret och kollade in grillplatsen. Funderar på att gå dit nu till helgen och grilla lite då vi har Skåne-besök. :)
Hämtade bilen hos brorsan och åkte sen till Mullhyttan en sväng.
På kvällen blev det innebandy från halv 7 till 8. Oj oj så jobbigt det var! Men kul!!

I måndags hade jag träningsvärk. Aj! Åkte till Vintrosa på eftermiddagen och busade lite. Alltid lika skoj.

Igår tisdag åkte jag och ungarna till Marieberg trots att det var strålande sol ute. Behövde köpa nya gardiner till vardagsrummet. Kom på att jag nog haft samma gardiner upphängda sen vi köpte huset för 3 år sedan. Kanske dags att byta då...
Hittade köp 3 betala för 2 på Hemtex som blev kanon. Sprang även på Mirre och Minus där inne. Så vi bestämde oss så klart för att ta en fika. På väg dit sprang vi även på Malin, som också hon hängde på. Mycket trevligt!
Då det var färdigfikat och vi skilldes åt, träffade jag på Micke och jättegravida Petra också så vi pratade lite.
Typ 2 veckor kvar för henne, och hon var så fin så..

Och idag har jag redan berättat om i tidigare inlägg. :)

Imorgon blir det handling och lite städning. Vi får ju som sagt besök i helgen av farmor och farfar. Så vi får se vad vi ska fylla helgen med för aktiviteter... Innebandy på söndag iallafall hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar