lördag 28 januari 2012

Husbyggarplaner

Först hade vi helt snöat in oss på att bygga ett visst hus från Fiskarheden. Men efter att ha haft mötet med dom och fått prislappen, så kändes det rätt avlägset helt plötsligt.

Började istället titta runt på en massa andra husbyggare och hittade ett hos Smålandsvillan som vi tänkte titta lite närmare på hos en säljare.
MEN, nu halkade vi helt plötsligt istället in på Älvsbyhus, och har istället fastnat för ett av deras 1-plan vinkelhus, Regin, på 167m2.
Så jag tror faktiskt jag ska avboka mötet vi har med Smålandsvillan på tisdag...det här känns mer rätt för oss. Hoppas på ett möte med Älvsbyhus i veckan som kommer istället.

Igår ringde jag till kommunen och hörde efter dom exakta måtten på tomten vi tänkt oss. Den var betydligt bredare än vad jag trott, så få plats med huset är inga som helst problem. 46 meter lång och ca 30 meter bred.

Försökte också få tag i någon som kunde ge exakt pris på vatten och avlopps-anslutningsavgift samt elanslutningsavgift, men det var ju lättare sagt än gjort. Får göra ett nytt försök på måndag.

4 kommentarer:

  1. Va fint huset var. Bra planlösning!
    vågar ni anlita Älvsbyhus då? Var ju lite bekymmer med besiktningar för några år sedan......

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Regin är ett jättefint hus med en superbra planlösning. När det gäller priser på vatten/avlopp och elanslutning så tror jag att Älvsbyhus säljare kan hjälpa till med detta. Lycka till/Maria

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jesper heter jag och är säljare på Älvsbyhus i Malmö. Jag träffar er gärna för ett möte/kalkyl. Ni når mig på 040-49 30 20 eller 0708-11 12 14. Ang el och vatten/avlopp, så kollar jag upp det åt er när vi träffas.

    Mvh

    /Jesper

    SvaraRadera
  4. En kollega till mig är från Fjugesta-trakten och hennes pappa säljer Vårgårda-hus. Kolla upp det, så kanske jag kan fixa rabatt... ;-)
    Kram Maria R

    SvaraRadera