söndag 17 juli 2011

Namnbyte

När jag låg och nattade barnen igårkväll så slog det mig plötsligt att jag skrev Ola Magnusson när jag bokade resan till Thailand. Oj då! Tanken är ju att Ola ska byta till Ståhl innan vi reser iväg, främst eftersom han behöver nytt pass och det känns rätt onödigt att skaffa ett pass där hans gamla/nuvarande efternamn står. Så billiga är dom minsann inte, passen.
Ving har på sin hemsida en livechat där man kan ställa frågor, så jag chattade med dom idag. Tjejen fick vårt bokningsnummer och vips hade hon ändrat och det står numera Ola Ståhl som resenär. Kanon!
Hehe, så konstigt det låter, Ola Ståhl. Men man är väl bara ovan. Sofie Magnusson klingar nästan bättre...Fast nu heter båda barnen Ståhl, och det är ju betydligt ovanligare än Magnusson, så så får det bli.

Måste snart sätta fart med allt som ska göras....skicka in hinderprövning, gifta oss borgligt/formellt/"på riktigt", KÖPA RING!!!, ordna namnbyte, leta reda på bröllopskläder, fixa pass, skicka efter nytt Visa-kort och körkort...
Har nu bokat iallafall med en agent nere i Thailand så vi får till en cermoni på stranden den 6e december. Nu ska det bara betalas också...Och mitt i allt detta ska vi försöka få till att huset blir sålt också och flytta upp alla våra ägodelar 50 mil.
Hade ny öppen visning idag. Kom 3 familjer, varav en kom för andra gången. Enligt mäklaren så trodde han att NU händer det grejer. Vi får väl se. Dom som kom för andra gången var väldigt intresserade och skulle till banken på tisdag. Så tisdag kväll skulle han ringa oss. Vi håller alla tummar vi kan att vi åtminstone får in ett bud, även fast det är lägre än utgångsbudet! Jag förstår helt klart om man inte kan/vill/har råd att ta för stora lån nu när bara den rörliga räntan ligger på 4,09%!! Jag kollade på bankens hemsida och såg statistik för den rörliga räntan...För endast 1½ år sedan låg den på 1,55%...Enorm skillnad om man har ett lån på 2 miljoner!!

Nä, om man skulle facebooka lite då kanske... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar