lördag 16 juli 2011

Jävla skit-lördagskväll!!

Är det inte konstigt?
Efter att ha haft en kanondag med sol, lite fönstershopping efter ring idag igen, inköp av ett par nya skor på rea, bakning av bröd som blev perfekt, jättegod grillning med Conny och Ingrid....tror du inte på 17 att kvällen slutade i total bajs?? Klart den gjorde!

Det började med att Filip var hur trött som helst, så han var på sitt jäkligaste humör mot Tuva. Jag sa åt honom flera gånger, men han lyssnade så klart inte och åkte i säng. Under tiden jag drog ner persiennerna sprang han in i vardagsrummet igen och upp i soffan, storgråtandes. Det slutade som det brukar göra då han precis har ätit och gråter högt - han spyr....i soffan och på golvet! Jag känner vid det här laget igen ljudet när spyan är på väg, så jag rusar in i vardagsrummet och springer in med honom på toaletten. Det är samma visa alltid, det kommer i två omgångar. Så som sagt, första omgången kom i soffan, men andra omgången lyckas jag sikta in i badkaret. Naturligtvis blir pyjamasen blöt också, så av med den.
Sen är det bara att hälla upp skurvatten och moppa hela golvet. Soffan fick sig en omgång mattvätt-skum. I såna här lägen önskar man att man hade en skinnsoffa istället för tyg....suck!

Då allt var klart får jag båda ungarna i säng. Filip somnar på 5 minuter. Supertrött!
Så tänker man att man ska få en lugn stund. Jo men visst...lagen om alltings jävlighet har precis börjat....
Skulle ta lite vatten i kylskåpet, och vattenflaskan står bakom gurkburken. Jag håller i locket på gurkburken, och samma sekund som jag tänker: "bara inte locket ramlar av nu", ramlar naturligtvis locket av, så det ligger gurka och gurkspad på halva köksgolvet. GAAAAAHHH!! Trodde jag skulle bli galen!
Så det var bara att ta fram skurhinken för andra gången på en halvtimme och börja skura.

Egentligen skulle man gå och lägga sig nu, så inte nåt mer händer. Har ingen som helst lust att skura för tredje gången ikväll. Men om jag bara sitter stilla här i soffan framför datorn en liten stund till, så kanske jag klarar mig iallafall...hoppas jag.

2 kommentarer:

  1. hehe ja det är underbart med barn;)Är ganska glad att vi köpte en begagnad soffa men det bästa är ju som sagt skinnsoffa även om de inte är lika sköna!Kram Ida

    SvaraRadera
  2. Så typiskt. Jag håller med.
    hoppas den här dagen blir bättre!
    Många kramar från Gotland!!!!!

    SvaraRadera