söndag 30 maj 2010

Mors Dag

Min andra mors dag har nu passerat. Min underbara son är så go och snäll, och gav mig ett guldarmband. Jag måste ha varit väldigt väldigt snäll det här året.. ;)

En hel vecka har vi varit hemma redan. Så mycket har väl inte hänt direkt. Haft några varma soliga dagar i veckan då vi passat på att vara ute större delen av dagarna.
I torsdags var Filip alldeles varm, så vi tog tempen och han hade 39 graders feber stackarn. :(
Fick i honom lite alvedon och tyckte han verkade kryare på fredagen. Men sen kom en riktig slemhosta och näsan rann på honom på fredag kväll. Det håller fortfarande i sig. Har försökt få i honom lite hostmedicin vi har kvar sen han fick sin falska krupp, men det är inte det lättaste. Han stretar emot väldigt bra ungen.
Får hoppas han blir ordentligt frisk snart. På tisdag är det tänkt vi ska träffa 3 andra bebisar och mammor, så då får vi verkligen hoppas han är kry!

Igår var det Melodifestivalen. Vi såg den hemma hos Denis och Mediha ätandes pizza. Vilket jäkla skit! Kanske sämst nånsin...?! Av 25 bidrag var väl iallafall 20 ballader. När jag tänker melodifestival tänker jag fart och fläkt. Det gör tydligen inte 20 av europas länder. Vann gjorde Tyskland såg jag i morse. Röstningen höll på så länge igår kväll att vi inte såg klart den, utan vi åkte hem vid midnatt. Stackars Mediha skulle upp klockan 6 och jobba. Hon var nog trött imorse.
Filip och Melissa hade iallafall väldigt roligt igår. Dom skjussade varann på Melissas lilla bil. Så sött! Först satte sig Filip och Melissa körde runt ett varv i lägenheten. Helt plötsligt bytte dom platser och Filip fick skjuta på. Mysungar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar