måndag 21 januari 2013

Arbetstider

Jahopp...då sitter man åter igen i hagalund och försöker fördriva tiden. Arbetsdagen idag är ju endast från kl 7.53 till kl 20 ikväll. Om man bortser från dessa förbannade arbetstider, så har jag verkligen ett kanonbra jobb! Finns inget enklare eller mer behagligt yrke när allting flyter på som det ska. Men, när man har en familj bestående av ytterligare en lokförare med samma dumma tider, plus två små kottar som endast har ordnad barnomsorg mellan kl 6-18 måndag till fredag för att som jag fick höra "kommunen inte har någon skyldighet att ordna med nattdagis", då är det inte lätt att få ihop livet.

Jag avskyr att behöva vara beroende av någon annan!
Det är så himla jobbigt att varje månad jämföra våra scheman där hemma med varann för att se var, när, hur vi behöver ordna barnvakt eller om möjligt byta runt bland turerna med personalfördelaren.
Att försöka byta tur hos min personalfördelare är verkligen ett eldprov. En psf är så himla viktigt att den kan se möjligheter och helheten att kunna ändra och fixa, och dessvärre är det inte riktigt så på min arbetsplats. :(
Det måste stämma med nattvila och massa annat för att kunna byta runt, och det är ett jättesvårt arbete. Men, vissa är betydligt bättre på det än andra, så är det bara.

Men vad 17 ska man göra? Gå ner i tid? Söka annat (som vadåå???) ? Hur många jobb nuförtiden är inte skiftjobb?? Allvarligt?! Jag vill inte byta jobb egentligen! Istället vill jag kunna ändra så dom turer vi har är mer effektiva! Det är på tok för mycket dötid/bortavarotid på andra stationer!
Och på den dötiden blir man bitter. Jag är bitter!

3 kommentarer:

  1. Jag tyckte mig se dig i Gävle i eftermiddags...väldigt likt, men antar att det var någon annan!

    SvaraRadera
  2. Det var nån annan :-)

    SvaraRadera
  3. Men det är ju jävligt skönt för en annan att veta att du i alla fall jobbar för brödfödan numera - slut på sötebrödsdagarna ;o)

    SvaraRadera