fredag 12 augusti 2011

Mammamama

Min lilla lilla fina goa unge har börjat säga mamma. Eller mammamama... Om hon är hos någon annan tittar hon på mig och säger mammamama och sträcker sig efter mig...så jag är helt övertygad om att det är det hon säger och menar. :)

Annars så har vi varit uppe i Fjugesta och fixat till lägenheten, så nu är den helt färdig! Blev sååå fint! Vita väggar överallt och två fondväggar, i båda sovrummen.
Var till färghandeln och valde ut tapeter, sen ringde jag till Lebo och frågade om jag fick pengar för det. Och det skulle jag få, så när jag sen hämtade tapeterna blev dom fakturerade till Lebo. Kanon, eftersom 4 rullar gick på hela 2400:-!!!

I måndags kom Ola upp med bil och första flyttlasset. Så nu finns det soffor, bokhyllor och lite blommor i lägenheten.
När vi sen skulle åka hem var det tänkt att jag och barnen skulle ta tåget från Mjölby ner till Malmö, eftersom barnen inte är så jätteroade av att åka bil så många mil. Vi blev avsläppta i Mjölby, och tåget var då 7 minuter försenat. Sen flyttades tiden bara fram mer och mer.. Ola hade redan åkt iväg, men jag ringde tillbaka honom, så han fick vända. Det visade sig att det hade varit en påkörning precis vid Linghem, så det var därför tåget aldrig kom.
Vi stuvade in oss alla i bilen igen, och det gick faktiskt helt ok får man väl säga. Tuva skrek kanske 20 minuter totalt på alla 50 milen, så det måste väl klassas som godkänt. Med Filip var det inte heller några problem.

I Kumla (Brändåsen) stannade vi till vid McDonalds för lite färdkost. Där höll jag på att garva ihjäl mig...
Ola åkte i mcDriven och skulle beställa 4 cheeseburgare. På hans värsta skånska sa han "fyra cheeseburgare". Vad sa du sa hon i luckan. Ola upprepade sig. Hon svarade: hur många sa du? "F Y R A!!!" (med gurglande r), sa Ola. Jag höll på att skratta ihjäl mig!! Ola blev sur som citron. hahahaha
Vi fick våra 4 cheese till slut. :)

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. hahaha hur sägs "fyra chesseburgare" på skånska? spellain olas röst å ladda upp den snälla, de vore hemskt roligt om du kunde göra det.

    googlat ordet "Tumultet" och hamnade här, läst några inlägg å tänkte lämna en spår bara, önskar dig å er familj lycka till.

    SvaraRadera