måndag 6 december 2010

1-års jubileum. :D

Idag tog vi oss en sväng ner till stan när det blev mörkt ute, för att titta på all julskyltning och lampor. Det var så jätte-jättemysigt! Lampor precis överallt, hängandes i träden och över gatorna.
Filip satt så snällt i sin vagn och tyckte allt var jättespännande...sa inte ett knyst, vilket inte är likt honom, och bara tittade med stora ögon.

Efter en timme ute blev det rätt kallt om benen. Dock inte om överkroppen, för jag fick på mig min älskade supervarma vinterjacka!!! YEAH!!
Magen är sakta men säkert på väg bort. Sist jag vägde mig....tror det var i lördags, hade jag gått ner till 76 kilo, från som mest 90. Bara typ 15 kilo kvar nu då. :)
Än så länge har jag inte fått på mig min ring dock. :(
Hoppas det inte ligger för långt fram i tiden.

Och apropå det, så är det idag exakt 1 år sen vi förlovade oss nere i Thailand. Shit! Ett helt år sen!!
Och anledningen till att vi valde just den 6 december som vår förlovningsdag, var att det idag även är exakt 3 år sedan vi träffades för första gången. Tre år sedan lokförarkursen började och någon på SJ hade valt att placera mig och Ola bredvid varann i skolsalen. :D
Snacka om att åren rullar på!

I lördags hade vi lite folk hemma på glögg, pepparkakor och annat tilltugg. Mycket trevligt! Fick så mycket fina kläder till både Tuva och Filip.
Och i söndags kom underbara bästa finaste supermysiga Liza hit :)
Alltid lika trevligt att träffa henne! Skit bara att hon bor i Norrköping. Men tur hon kommer ner titt som tätt ändå :)

2 kommentarer:

  1. Mysigt med julskyltning. Få lite julstämning.
    Stort grattis på förlovningsdagen (igår) får man väl säga också.
    Ha det superbra!!!!!!!!!

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Grattis!! Tiden går så fort!!!Kram Ida

    SvaraRadera