fredag 29 oktober 2010

Helg :)

Ja...inte för det spelar någon större roll för mig egentligen vad det är för dag i veckan, men ändå så känns det skönt när det är helg :)
Veckan som gått...hmm...en hel del tid har spenderats i köket. Men nu börjar det likna nåt iaf. Bara bänkskivan med diskbänken kvar, plus ny kran, samt det som ska vara som kakel på väggen. Blir sån enorm skillnad. SÅ jäkla snyggt! Fast å andra sidan jämför man med det man hade....och då är ju precis allt bättre.

Igår..eller i förrgår var det nog, så la laddningen till den bärbara datorn av. SUCK! Så nu är batteriet slut, och kan inte laddas. Verkar vara nåt glappt. Om man juckar lite på sladden så laddar den en kort stund, men lägger snart av igen. Som TUR är, så tecknade jag en tilläggsförsäkring på 3 år när jag köpte datorn i mars 2008. Så nu ska vi bara ha turen att det gäller för just detta. Annars får man väl råka hälla nåt blött i datorn så ska man nog få hjälp.. ;) För DET ska det gälla för iaf. :) Så får vi se om man blir tvungen att ta med datorn upp till inköpsstället Marieberg, eller om dom kan lösa det hela här nere. Vore ju smidigt.

Imorgon är det tänkt vi ska ta en sväng till Höganäs på marknad. Har ju inte varit på någon marknad på jag vet inte hur länge...måste nog ha varit Mullhyttemarken i Juli sist. Så det ska bli trevligt. Om nu vädret håller sig skapligt vill säga. Har ju lite svårt med kläder för tillfället. Ingen jacka som går att knäppa om min endast 121 cm mage i omkrets.. haha
Tre veckor exakt kvar nu. Jag hoppas verkligen det sätter igång snart. Nu räknas ju iaf den lilla som fullgången, så det gör absolut ingenting om den kommer idag. Eller imorgon...

Var till Öppna förskolan på förmiddagen. Var lite barngymnastik där då som jag och Filip var med på och hoppade omkring. Tänkte att NU kanske man kan sätta igång det hela.. haha, men nä, känner inte ett dugg


Så lite köksbilder som avslutning nu då...
Innan:



Under renovering:







Nya tapeter:



Nya bänkskivan:



Nya "Kaklet" samt nya handtagen på luckorna:



Ja som sagt...vi är sjukt nöjda med resultatet. Sen är det tänkt vi ska sätta upp två hyllor på väggen där skåpet vi rev ner satt. Ställa lite snygga burkar där med mjöl, socker och annat.

1 kommentar:

  1. Vilken skillnad. Gud så snyggt.
    De där skivorna från IKEA har vi också sneglat på. Min jobbarkompis satte såna i vintras. Smidiga att hålla rent.
    Du är så duktig på sånt där. Får gärna komma hit och tapetsera lite med;)
    Ha det toppen!!!!!!

    SvaraRadera