måndag 4 oktober 2010

46 dagar...

Helgen har passerat i rask takt i vanlig ordning. I lördags käkade vi lite kräftor med tillbehör tillsammans med Ingrid och Conny. Lite senare dök också Jonte upp. Mycket mumsigt! Har inte blivit så mycket kräftor i år...endast vid 2 tillfällen. Blir nog inge mer i år kan jag tänka mig.

Igår tog vi en sväng till havet vid Ribersborg och gick där en sväng. Filip fick springa av sig och kasta lite stenar och snäckor vilket han tyckte var himla kul. Det blåste som bara f-n! Men ändå, var det en man som trotsade kylan och tog sig ett dopp!! Herrejäklar säger jag! En annan vågar sig ju knappt i på sommaren...ja förutom denna sommar då. Imponerande måste jag säga!
På kvällen tog vi en sväng ut till 3 lekparker. Vi var borta i flera timmar. Jätteskönt, men samtidigt småkallt. Det är ju så svårt med kläder för min del just nu. Får inte igen jackan ju! :( Hmm...undrar vad mitt midjemått ligger på för tillfället egentligen...? haha...eller vadå midja?! Bukmått kanske man kan säga istället :D Det måste jag ta reda på. Sist jag vägde mig låg jag på 84 kilo iaf...dvs 23 kilo plus!! Hoppas verkligen jag går ner igen!

Imorse skjussade jag och Filip Ola till jobbet och skulle sen iväg till öppna förskolan. När vi väl kommer dit står det en skylt att det är stängt. Jäkla skit!
Då vi var där i fredags så hade hon som jobbar där så fruktansvärt ont i armen och skulle iväg till vårdcentralen så fort hon jobbat klart. Så det hade nog inte gått över under helgen med andra ord.
Hoppas att hon frisknar till till imorgon iaf så vi kan åka dit och busa.

Istället åkte vi till Sagolekplatsen vid biblioteket och lekte där i några timmar. Dessvärre hade vi inte riktigt klätt oss för att vara ute i kylan, så det var lite kallt. Men kul hade vi ändå.
Då vi satt i bilen på väg hem ringde Conny och undrade var vi var. Han stog utanför dörren hos oss med färska kanelbullar.
Det är ju kanelbullens dag idag minsann.
Så fort hem och satte på en kanna kaffe. Mums!

Nu har jag tänkt gå och titta efter i förrådet vad vi har för bebiskläder som jag ska tvätta och ta fram. 46 dagar kvar nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar