fredag 22 oktober 2010

Fredag.

Idag blev det ett besök hos barnmorskan igen. Allt såg bara fint ut som vanligt. Skönt det. Bokade in två besök till, varav åtminstone det ena hoppas jag att jag slipper, då det är den 22 november. Då borde korven vara ute tycker jag.. :)
Hoppas starkt på den 12 november, men om inte det datumet duger för lillskrutten, så får den gärna komma tidigare än så. Inatt till å med om den vill... :D
BB-väskan är i princip helt packad nu iaf...

Annars har veckan bjudit på en del köksrenovering i form av spackling, slipning och rivning av den så fina golvmattan som sitter som "kakel". Det blir ju så skitigt bara. Men förhoppningsvis mycket fint när det blir klart. Har inte bestämt oss vad vi ska ha på väggen än bara. Tittade på lite tapeter idag på Hornbach, men det var inget alls som föll i smaken. Så vi får fundera ett tag till och titta på andra ställen.
Var till IKEA igår och tittade på köksbänkar och ett alternativ till kakel som jag tror dom nyss börjat med. Inte sett innan där iaf, men jag har i och för sig inte tittat så noga på köksavdelningen. Ser ut som kakel, men är skivor i 50*60 cm med mönster på. Betydligt enklare att sätta upp. :)

I måndags hade vi en heldag med bus jag och Filip. Först var vi iväg till Öppna förskolan fram till kl 12. Hem för lite mat och sova, och då Filip vaknade åkte vi till Furulund och besökte Maria och Molly. Sarita, Bastian och Matteo, samt Jessica och Hanna kom också dit och lekte. Barnen hade kul, men ville naturligtvis ha samma leksaker stup i kvarten. Verkar som vi får köpa en dockvagn var till hela bunten ungar i julklapp... haha.

Från det ena till det andra...Helt sinnessjukt med alla skottlossningar som sker i Malmö just nu. Det är ju en varenda dag för sjutton!! Ska man inte ens våga sig ut till affären längre? Man kan undra om det är samma person som skjuter hela tiden, men det är det alldeles säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar