torsdag 8 november 2012

Examinering

I fredags körde jag upp med min instruktör/handledare/lärare.
Det har länge känts bara bra att köra, så nervös var jag inte ett dugg. Det gick strålande, så nu är jag åter igen en lokförare i drift på egen hand. :-)
Måndag-onsdag hade jag sen uppfräschning av RC-lok med Hans. Sjukt glad jag fick honom som lärare under hela utbildningen. Bättre och kunnigare lärare, det finns fasiken inte! Vi har minst sagt haft det bra! :-)
Eftersom det var sista dagen igår på kursen, plus att Hans i dagarna fyller 60 år, så bjöd han på tårta. Gottgott!!
Så idag kör jag nu min allra första egna tur sen 2008. :-) Fram och tillbaka till stockholm står på schemat :-) Sitter just nu och inväntar avgångstiden som är 13.42.

I helgen som var hade vi besök från Malmö. Dennis, Mediha, Melissa och Melvin. Jättekul att ha dom här!! Och barnen har minst sagt lekt järnet! Fullt ös hela helgen! Det är alltid lika tråkigt när besöken åker igen. Hela huset blir så tyst. Samma sak när vi bodde i Malmö och fick besök här uppifrån. Alltid så tyst när dom åkte hem. Förstår att det var extra extra tyst för stackars mamma när vi sov där hela helger förr. Fullt ös med barnen, och sen....knäpptyst.

Nåja. Idag går mina tankar till en vän som utstår något riktigt hemskt och jobbigt just idag. Så fruktansvärt ledsen för din skull!! :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar