fredag 19 oktober 2012

ÄNTLIGEN!

Igår torsdag fick vi ÄNTLIGEN fungerande tv och internet efter att ha bott 2 månader i huset! Det är nästan som en helt ny värld öppnar sig. Man kan plötsligt se nyheter och få veta vad som händer runt om i världen. Utan tv och snabbt internet är man rätt borta...
Det har varit åtskilliga samtal till Telia kan jag väl säga innan vi fått i ordning på allt! Men nu äntligen så. Nästan till och med så alla hatkänslor har försvunnit...hehe

Hur som helst, 2 månader har vi som sagt bott här, REDAN?!! Ujuj va tiden går!!
Sen man började jobba försvinner dagarna ännu snabbare än då man var hemma. Hinner ingenting! Faktiskt rätt jobbigt måste jag tycka. Uppskattar helt klart lediga mammadagar framför fulla arbetsdagar.
Idag var sista dagen med teori. Har nu gått igenom hela JTF, bromsföreskrifter, ATC, lokala föreskrifter som gäller och gått en vecka på växlingen. Nästa fredag blir det prov på allt. Gaaaah!!
Det som är kvar nu är övningskörning i till att börja med 2 veckor. Sen får vi se hur jag känner.

Tog lite bilder idag i huset som jag på begäran tänkte dela med mig av..
Varsågoda:

Filips rum, med nya bilsängen och bilmatta på metervara på golvet.

Tuvas stökiga rum

Och vårt stökiga allrum

Lilla toaletten

Vårt sovrum


Vardagsrum


Vardagsrum och hall

Kök och vardagsrum

Kök


2 kommentarer:

  1. Hej! Roligt att äntligen få se lite bilder! Hoppas det kommer på stora badrummet och tvättstugan också ;-) Är nyfiken på hur ni har löst det i hallen med klädhängare etc. en bättre bild på det skulle va kul. Hoppas ni trivs i huset!

    SvaraRadera
  2. Ja, äntligen kan jag uppdatera :)
    Ska genast ta bild på dom andra rummen också....kameran dog igår nämligen...dags att köpa nytt batteri ;)
    I hallen köpte vi IKEAs öppna klädförvaringssystem STOLMEN.
    Vi älskar huset!! :)

    SvaraRadera