torsdag 28 april 2011

"Jag VILL inte!"

Nu för tiden hör man dagarna i ända: Jag vill inte....nää jag VILL inte. Spelar i princip ingen roll vad det handlar om, Filip vill ingenting. Vill inte byta blöja, inte ta på kläder, inte sova, inte det och inte det. Mycket irriterande och jobbigt. Vad man än säger så ska han säga emot för att testa om han får som han vill. Antar det är 2 års trotsen vi har kommit in i. Jag hoppas verkligen och ber på mina bara knän att det blir en väldigt kort period av hans "vill inte".
För bara ca. 2 veckor sedan hade han en period då tungan hela tiden skulle hänga utanför munnen så man fick säga åt honom hela tiden att ta in tungan. Det verkar, peppar peppar, nästan gått över. Inte alls i samma utsträckning längre iaf.

Nåja. Då har påsken varit här och vänt i dörren. Den gick snabbt även i år, och inte en enda påskakärring såg vi till i år heller.
Ola jobbade hela påsken, men jag hade ju som tur var sällskap av mamma och pappa. Vädret var helt kanon!! Strålande sol var dag och runt 21 grader i skuggan hela helgen. Kunde ju inte bli mycket bättre! På lördagen åkte vi ner till Västra hamnen och gick vid havet och åt varsin glass i värmen. Mums!
Och på söndagen hjälpte pappa oss att fixa till dom trasiga panelplankorna på ena väggen. SÅ skönt att det blev gjort så det ser någorlunda bra ut till försäljningen :D

Idag kom fotografen hit och fotade hela huset och trädgården. Hoppas han fick till bra bilder...På måndag var det tänkt huset kommer in på hemnet och sen i Sydsvenskan och Metro bostad. Sen håller vi alla tummar vi kan att det kommer många och budar!

Apropå fotograf så var vi till farfar Conny och fotade Tuva i tisdags också. Blev så bra så....lilla stumpan. Igår fick hon sin andra vaccination och vi passade på att väga och mäta. Numera väger hon 7030 gram och var 63,5 cm lång har jag för mig. Hon har alltså dubblat sin vikt på 5 månader. Stora tjejen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar